TietohallintoTietohallintokumppanuus

Pysyykö tieto­hallinnon kokonaisuus mukana kehityksessänne?

Hyvän kumppanin kanssa asiat tehdään yhdessä ja luottamus on 100%
  • Ovatko laitteet (työntekijöiden tietokoneet, tulostimet, palvelimet jne.), toimistosovellukset (sähköposti, Office) ja toimistojen verkkoyhteydet kunnossa ja riittävän tehokkaita?
  • Onko pilvipalveluissa tai palvelinten ylläpidossa ongelmia? Toimivatko ne halutulla tavalla? Pitäisikö palvelimia uusia?
  • Onko yrityksen tiedot varmuuskopioitu turvallisesti (palvelimilta, laitteista ja pilvipalveluista)?
  • Onko joku suunnittelemassa kokonaisvaltaisesti, mitä IT-osaston pitäisi tehdä seuraavan vuoden aikana (päivitykset, huolto, ylläpito jne.)?
  • Onko tietohallinnolle tehty pidemmän aikavälin budjetti?

Tietohallinto vaatii 3 - 4 henkilön erikoisosaamista. Ei ole järkevää palkata yritykseen kaikkia näitä henkilöitä. Tarvitaan luotettava kumppani.

Remod järjestää koko IT-puolen asianmukaisesti ja modernisti, jotta te voitte rauhassa keskittyä omaan ydinliiketoimintaanne.

Asiakas kertoo

Olen teknologia-startupin CTO, ja olen tykännyt siitä, että meillä tehdään kaikki itse. Mutta nyt on kasvettu 3 vuodessa 70 työntekijään, eikä toimintatavat ole pysyneet vauhdissa mukana. Hallitukselta tuli kova sana, että apuja tarvitaan. Pitäisi keskittyä tuotteen visioimiseen eikä laitehankintoihin ja järjestelmään, joka onkin muuttunut todella kompleksiseksi. Meiltä puuttuu systemaattinen tapa tehdä ja hallita ympäristöjä, ja siitähän seuraa kamala stressi ja lisätyötä koko ajan.

Firmaan pitäisi palkata tietohallintotyyppi, mutta kokonaisuuteen sisäänajo veisi kuukausia ja apua tarvittaisiin heti. Tässä on myös sen verran isosta ja haastavasta asiasta kysymys, että kovasti sitä miettii, keneen voisi varmasti luottaa? Kenen asiantuntemus riittäisi?

Remod huolehtii tietohallinnostanne vuosikellon avulla

  • Ylläpidämme tietoverkkoja, laitteita ja ohjelmistoja.
  • Huolehdimme tietoturvasta.
  • Kartoitamme IT-hankintojen tarpeet pidemmällä tähtäimellä ja teemme budjetin.
  • Räätälöimme tarvittavat ratkaisut; et sitoudu tiettyihin tuotteisiin.
  • Annamme suoraa asiakastukea puhelimitse, sähköpostilla ja tikettijärjestelmillä.
  • Lisäksi luodaan käyttäjille ohjeita ja laaditaan tarvittavia sääntöjä.

Vuosikello mallintaa tehtävät asiat.

  • Näet, miten tietohallintoa hoidetaan ja mitä siellä tapahtuu.
  • Välitön näkyvyys siihen, mihin palvelussa on sitouduttu ja mikä on Remodin toimintamalli.

Asiakas kertoo

Kyllä minä sitä aluksi epäilin, että miten tätä ulkopuolinen toimija voisi hoitaa? Meidän kokonaisuus on kuitenkin aika erikoinen, laitteet uniikkeja ja ympäristössä todella paljon muuttujia - ei tähän mikään palikkaratkaisu riitä! Pakko oli kuitenkin saada aika takaisin omaan ydintyöhön, joten päätettiin testata Remodia.

Remodin tekninen tyyppi osasi jo kartoituspalaverissa kysyä juuri oikeat kysymykset. Päästiin heti pitkälle sen kanssa, miten projektin pitäisi edetä. Niiden tarjouksessa oli tosi hyviä pointteja ympäristön yhdistämisestä ja koneiden laitehallinnasta. Meillähän on yli sadan tonnin edestä rahaa kiinni pelkästään ihmisten koneissa, huh! Ihan jo se, että saatiin kaikki kamat ylös johonkin listaan, helpotti oloa.

Näin tietohallintokumppanuus etenee:

1.

Tehdään tietohallinnon kokonaiskartoitus: kokonaisuus saadaan haltuun viikossa.

2.

Laaditaan käyttöönottosuunnitelma: miten ja millä aikataululla Remod ottaa vastuun tietohallinnon eri osa-aluista?

3.

Käyttöönotto toteutetaan vaiheistetusti: Sovitut tietohallinnon osat siirtyvät Remodin hoidettavaksi. Päivitetään tarvittaessa laitteita, verkkoyhteyksiä ja palveluja.

4.

Palvelu jatkuu sovitusti vuosikellon mukaan.

Lopputuloksena on jatkuvan kehityksen itseään parantava prosessi.

Paras kumppani tietohallinnossa on kuin hyvä tuttu, jolle saa soittaa aina kun siltä tuntuu.

Asiakas kertoo

Olin positiivisesti yllättynyt siitä, että Remodin kaverit kopittivat meidän ympäristön nopeasti ja olivat asenteeltaan enemmänkin tuttuja kuin palveluntarjoaja. Sain asiantuntijan numeron ja se myyjä (taisi olla niiden toimari itse asiassa) sanoi, että hänelle saa soittaa aina jos tarvitsee jotain. Tosi hyvä meininki. Voi kyllä sanoa, että Remodin kanssa tuntuu taas turvalliselta jatkaa kasvua.

Varmennuspalveluita voi ostaa myös erillisinä paketteina.

Joskus täyden kumppanuuden sijaan riittää varmuuskopioista huolehtiminen, mutta onko data varmasti turvassa ja aina saatavilla? Yrityksen palvelimilla, työntekijöiden tietokoneilla ja pilvessä on suuri määrä liiketoiminnan kannalta elintärkeää tietoa.

Entä jos...

  • laitteet hajoavat, katoavat tai varastetaan?
  • joku varastaa tai tuhoaa tietoa?
  • joku tuhoaa vahingossa tärkeitä tiedostoja tai ne korruptoituvat yllättäen?
  • tietoa katoaa päivitysten tai järjestelmien vaihdon yhteydessä?

Luotettava varmuuskopiointi ja tietojen palautus onnistuu Remodin varmennuspalveluiden avulla.

Tieto on turvattu Viestintäviraston 54B/2014M Tärkeysluokka 1 mukaisesti suojatussa tilassa, eikä koskaan poistu Suomesta. Tarvittaessa Remod raportoi asiakkaalle kaiken varmennuspalveluun liittyvän, kuten:

  • Mitä on varmuuskopioitu?
  • Kuinka paljon dataa on kertynyt?
  • Kuinka kauan tiedot pidetään turvassa?

Erillisinä paketteina ostettavat palvelut:

Onko Microsoft 365 -datanne turvassa ja aina saatavilla? Microsoftin palvelu kattaa paljon, mutta vastuu datasta on käyttäjällä. Microsoft ei tarjoa datan varmuuskopiointia tai palautuspalvelua, mikä voi johtaa pahimmillaan katastrofaalisiin lopputuloksiin.

Remod huolehtii Exchange-, SharePoint- ja OneDrive-pilvipalvelujen varmuuskopioinnin ja datan palautukset.

Hinta

Käyttöönotto:

1-30 tiliä: 180 €

Yli 30 tiliä: Pyydä tarjous

Kuukausimaksu: 4 € / käyttäjä

Varmuuskopiointi ja datan palautukset pyynnöstä toimistoaikoina.

Raportointi varmuuskopioinnin toimenpiteistä.

50 Gt varmuuskopioinnin tallennustilaa / käyttäjä ▸ Esim. 10 hengen organisaatiolle yhteinen 500 Gt tallennustila.

Lisätilaa erillisen tarjouksen mukaan.